Tuesday 29 May 2012

Bildandet av Turin Shroud

Följande är kapitel 14 av en ny bok som heter "Och gjorde de fötter 'som publicerats av Matador ISBN 978-1-78088-300-7  http://www.amazon.co.uk/And-Did-Those-Feet-ebook/dp/B00864NTWI/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1338297703&sr=8-13
Den "Duo Fassula" nämndes av Melkin som finns i grav Josef från Arimataia är verkligen en "Duplico Fasciola" eller en fördubblad linda trasa eller nedgrävning slöja av Jesus.


Kapitel 14Graal Stories bekräfta vad Melkin informerar oss om att Jesu kropp är i Avalon men det är Tempelriddarna roll i undanröjandet av Turin hölje som förklarar det brist på ursprung.

Den 12 oktober 1307, har tre Templar treasure skepp förtöjd i La Rochelle hamn, nästa dag hade de försvunnit. De flesta av mystik om Tempelriddarna dag härrör från det faktum att de ockuperade Tempelberget i Jerusalem och ryktas ha hämtats från det, "The Ark av överenskommelsen" och andra skatter Temple som Menorah. Den heliga Graal blev snabbt förknippad med Tempelriddarna, även i det tolfte århundradet, Evalak sköld bli Templar emblemet som Röda Korset. En av de första Graal romaner, var "Le Conte du Graal", skriven omkring 1180 av Chrétien de Troyes. Kanske tjugo år senare Parsifal hänvisar Wolfram von Eschenbach version av sagan, Knights kallade Templeisen "eller i den franska" Les Templiere "som vaktade Graal kungariket. Det blir tydligare att Tempelriddarna eller en hemlighetsfull hierarki förkroppsligas i ordningen, hade hemlig kunskap, och var ansvarig för härrör Graal berättelser och Tempelriddarna med anslutningar såsom Eleanor av Aqitaine bli sammanvävda i romaner som en form av smicker av trubadurerna som romanser prolifererade.Lämningarna av Tempelriddarna och vad andra tyckte var deras religiösa tro spelade en stor roll i deras undergång, men den främsta orsaken till deras död var att andra institutioner var ute efter sin rikedom och avundsjuka på deras makt. På Templar inkvisitionen, som inletts av kungen av Frankrike, de var anklagade för kätteri, sodomi och dyrka skäggiga huvuden, Baphomet (en muslimsk Gnosis), och andra sådana konstiga praxis som kan ha uppfunnits av sina anklagare att ge tyngd åt avgifter för kätteri. Tempelriddarna var i besittning av vissa reliker från templet i Jerusalem som tycks ha återupptäckt vid det andra korståget grund av uppgifter från Joseph som slutade upp med Eleanor av Aquitaine. Chefen för Johannes döparen kunde ha bevarats från kung Herodes dagar och dessutom höll utsöndras under templet. Herodes dotter Herodias hade dansat för sina gäster och krävde Johns huvud. Detta kunde ha hämtats och utsöndras i templet av dem som insåg John: s roll i den gudomliga planen, (en plan som hade anknytning genom profeterna). John huvud skulle ha betraktats som heligt och därför bevaras för vördnad och därefter åter finns i samma cache som templet skatten.Tempelriddarna viktigaste krav på en helig religiös relik var att ha en bit av den ursprungliga korset från kavalleri men som vi har redan sett var dessa så produktiv att en bit fanns i Montacute. I alla de stora handlingar där rättegångarna mot Tempelriddarna, har ingenting funnit om Graal, var så även om berättelserna propagerades av Templar organisation, begreppet Graal, som något som Josef hade kommit till Storbritannien inom den offentliga domän och långsamt formas till ett objekt genom samarbete med Melkin s missförstått beskrivning.
Det verkar mycket troligt att sådana som Walter Karta och Chrétien de Troyes, och andra "trouvere" före dem, visades en gammal text skriven på latin och det skulle visa sig att en fransk kopia kan ha gjorts av hela Graal boken. Om så var fallet, skulle det stå säkert för brutto missförstånd kärnan i Graal om den ursprungliga översättaren gjort stora fel. Men om så var fallet, det samexisterade med den latinska bok som innehåller mystiska informationen på hebreiska kom till Storbritannien av Joseph. De trubadurer var antingen bad eller betalt för att skriva berättelser som hänvisade till den historiska faktum i allegoriska prosa, vilket initialt anstiftat det verkar, på Eleanor-eller sin fars domstol. Med denna gradvisa spridningen, tecknen del, som vi har sett från korståget perioden blev blandas med tidiga konton från en Cornish kungligt linje som spårade sitt arv tillbaka till Josef och Jesus.
Även objekt inom Graal berättelserna är så ihop och genomgår transformationer att det är svårt att fastställa vad som var i Melkin bok. Josef Nikodemus och Vespasianus blandades tillsammans med Arthur från Saxon period. Människor som historiskt levt hundratals års mellanrum flätas samman i berättelser med föremål från korsfästelsen. Graal själv objektiverad av denna text hänvisar direkt till gradvisa grader, den "Graal" av upplysning av människan och detta hänvisade till som en del av sökandet. Jesu roll i dessa evenemang spelar en viktig roll i upplysningen av människan och historien där hans reliker som väcks av Joseph till England har resulterat i varierande perspektiv och grader av allegori. De olika Graal författare hänvisade till ett större eller mindre grad, vissa passager eller delar tagna från Melkin ursprungliga boken av Graal.

Det är som vi sett i förhållande till Camelot, det namn som härrör från en hebreisk pilgrimsfärd, så småningom införliva sig i en vacker stad. Vi vet att Tintagel var Arthur bas i Cornwall och det finns ingen mytisk stad som har försvunnit sedan de sex hundra. Vi kan se samma sak med Excalibur som härrör från det arameiska "kvali" betyder "smidda" (som vi härleda moderna ordet "kaliber"), vilket gör "smidda för länge sedan", som utbytbara som Salomos svärd (redskapet hotade den tvistiga barn), iconized som dom. Denna dom var en del av den ursprungliga berättelse som Melkin i boken Graal om "gradvisa" upplysning av människan. Tillfällighet Geoffrey av Monmouth: s "Historia" säger också att Avalon är där Arthurs svärd Caliburn (Excalibur) var "förfalskat".Kortfattat, bör vi titta på en ordagrann dikt sägs vara skriven omkring år 1330-50 om Josef som innehåller mycket av det Graal boken nämndes, men som verkar ha gått över i någon del av andra Graal författare som koncentreras på Arthurian ridderliga eskapader, snarare än till oss, de viktigaste fakta om vad det var, att Josef verkligen förde med sig. Även om det inte är en del i strävan att undersöka de olika perspektiv som utgör Graal romanser, detta romantik, vilket kan relateras till andra liknande källmaterial, såsom "The Lyfe av Joseph" eller "De Sancto Joseph Abarimathia", särskilt härrör från eller till synes kondenseras, samma tidig källa som herr Furnivalls "Seynt Graal", en prosa version från ett manuskript i British Museum. Detta kommer att visa oss hur Melkin kunde tala om hans "dubbelvikt grav trasa ', som beskrivs i hans profetia och ursprung och metoden för tillverkning av Turin höljet.Denna "allittererande dikt" som verkar ha ett mycket tidigt källa från dess brist på utsmyckning, är från en unik kopia i Vernon Manus vid Oxford och dess innehåll, visar att det är en mycket äldre datum än är tänkt av experter och måste ha tagits från en mycket tidigare version. Ämnet för historien skildrar äventyr Josef från Arimataia vid domstol Evalak, kung av Sarras med episod av kungens Evalak sköld delvis ingår. Historien om Evalak sköld är relaterad till Galahad med "White Knight" i den romanska av "Quest of Saint Graal", och därifrån infördes genom Malory i sin "Morte d'Arthur". Syftet med poeten var att göra kända och översätter mycket av legenden om Josef som hade kommit från bok Graal och vi kan bara gissa vad den ursprungliga franska utdrag kan ha valt att utelämna från den ursprungliga Graal boken. Denna dikt ger bevis på en mycket tidig källa på grund av sin icke-korruption av viktig information som till en början var relaterat av den ursprungliga Graal boken. En nedbrytning av berättelsen följer noga det som vi redan har citerat från Johannes av Glastonbury och berättar att:
Efter Jesu begravning, blev Josef från Arimataia beslagtas av judarna, och fängslades i en fängelsehåla, utan fönster, där han stannade i 40-två år, tills släpptes av Vespasianus. Detta verkar osannolikt om Jesus var omkring 35 när han dog och Joseph, som är hans farbror, skulle ha varit cirka 25 år äldre. Detta skulle ha gjort Joseph cirka 102 år innan hans ankomst i Storbritannien. Detta som vi kommer att visa inom kort är om information om essensen av betygen eller grader av Graal som författaren av dikten är bland annat som en del av historien, som också korrelerar med profeten Daniels tre och ett halvt år. De fyrtio två åren har extrapolerats från latinets Graal text som anspelar allegoriskt till fyrtio två månader och kan faktiskt ha haft ordet "månader") som nämns i Uppenbarelseboken, som också korrelerar med tre och en halv dagar som nämns i Uppenbarelseboken och som ses i Daniel 9:27 "Och han kommer att göra ett fast förbund med många under en vecka, men i mitten av veckan ...... ger samma period av de tre och en halv dag" men detta kommer att förklaras när vi handskas med bibliska tid.Efter sin frigivning, säger Joseph så Vespasianus att tiden för hans fängelse tycktes men tre dagar, vilket också bekräftar att författaren oskyldigt är att avslöja ockulta information som fanns i den ursprungliga texten, men har utelämnat hälften dag på grund av att inte förstå dess betydelse.Texten fortsätter sedan med att säga att Josef, som just blivit döpt själv, sedan fortsätter att döpa Vespasianus och 50 andra, varefter Vespasianus wreaks hämnd på de judar som hade fängslat Joseph.I lydnad till en gudomlig röst, Josef, med sin hustru, sina Josephes son och ett företag av femtio personer, (möjligen samma som Rabanus grupp innan avstigning kvinnorna i Frankrike), lämnade Jerusalem, och anlände till Sarras, tog med honom heliga Graal, som innehåller Kristi blod som bärs inne i en ark eller låda. I andra Graal historier gruppen sägs att komma i Josaphes shirt som är säkert införandet av en felöversättning av det ursprungliga ordet för trasa, investering, eller täcka med hänvisning till fördubblats under graven trasa eller "duo fassula".Låt oss anta för ett ögonblick att Sarras är Belerion av Pytheas och Belerion är uppkallad efter Gud Bel med Zarah avkomma. Sarras där Zara avkommor migrerat till, har en antik känd ö inom dess gränser där saken som kallas Graal hålls. Denna ö i Sarras, blir i översättning förvirrad av den ursprungliga franska Graal författaren och kallas "The Island of Sarras" eftersom de flesta säkert Melkin visste att Graal kvar på en Island.Ön Sarras kan ha alternativt utsetts och noterade med Melkin på grund av dess samband med Zara eller Sera i sin latinska bok Graal, som dök upp i Frankrike. Detta verkar osannolikt eftersom "dalar Avaron i väst" (Devon) talas för av Robert de bor, och det skulle till och med verkar som om Graal författaren trodde att ön Sarras i Egypten. Vi har en rad kungar av de viktigaste bibliska arvet som har ett namn som en fransk översättare eller tidig trubadur skulle uttala som "Sarra" och senare skrivas som Sarras. Det är dock omnämnandet av Egypten (eller kommer ut av det) rent som vi skall se, en av de grader till andlig upplysning förutsagt av de bibliska profeterna tillsammans med Babylon, där en tillfällighet Tholomer kom ifrån. Den fullständiga mix-up av information Graal författarna är häpnadsväckande då Melkin om i andliga termer om Tholomer som är synonymt med Ptolemaios kung av egyptierna, blir kung av Babylon. Men som vi skall omfatta i detalj senare både kommer ut Eygypt och Returing från Babylon är andliga stadier att passera igenom som betyg till upplysning och har kommit in i historien som extaneaous detalj tagits ur sitt sammanhang från den ursprungliga Graal boken.
Men detta river upp det utseendet av en ö från franska källor, med namnet Zara (översättning som Sarras), som en tillfällighet råkar vara där Graal är, precis på samma sätt som sägs vara på ön Avalon med Joseph. Så denna Island nämns av Robert de Boron ha Josefs familj föra Graal till den, "Vaus d'Avaron", dalar Avaron i väster (Devon är den län Vales), ha namn som "Avalon" också i den första översättning från Melkin s Grail bok. Detta leder dock oss tillbaka till samma gåta för skrivarkretsar ändringar på Glastonbury. Har Glastonbury förändring "Avaron" till "Avalon" att matcha "Aval" etymologi av Somerset och äpplen.
Koncentrationen på vissa detaljer av de tidiga Graal författarna var rent ett individuellt val. Vissa författare, som i "allittererande dikt" vi tittar på, koncentrerat sig på hans personliga intressen striden beskrivningen medan andra kan välja att välja bara ett ord, som vi har sett med Camelot och försköna det ordet tills dess ursprung var oigenkännliga. Gralen författare har inte förstått att Melkin använt biblisk bildspråk som en del av Grail material som i essnce skildrar de andliga stadierna av man.This kan lätt bekräftas genom att läsa de bibliska Profeterna när en transliterates från en historisk i en individ sammanhang. Detta är anledningen till att vi har införandet av kungarna i Egypten och Babylon i Graal berättelser som ursprungligen bekräftat sin del spelas i höjning av människans medvetande. Detta var innan Graal författarna skapat en komplett "sallad" av vad som var en sammanhängande redogörelse som kunde ha styrks av en förståelse av de bibliska profeterna.Joseph försökte omvandla Evalak, kungen av Sarras, vars rike var synonymt med Konungariket Belerion, Dumnonia eller Devon och Cornwall. Joseph, samtidigt förklarade läran om treenigheten till kungen. Denna doktrin var kärnan i det ockulta information som Josef hade tagit med honom och i samband med de tre andliga stadier eller progressioner Mänsklighetens mot upplysning, den "kommer ut ur Egypten", den "avkastningen Babylon" och "period av fred" som ständigt upprepades från alla perspektiv genom de bibliska profeterna. Kungen av Sarras tillhandahålls för vill ha av Joseph företag, men har sina tvivel om sanningen om läran. Följande natt, var kungen omvandlas av två visioner.I den första han såg tre härrör växer från en stam och ser ut att smälta samman till en kanske en symbol för treenigheten men kan också tolkas som sammansmältningen av de tre abrahamitiska religionerna som en vision av framtiden eftersom det är i själva verket resultatet av att finna Graal. I den andra visionen kungen såg ett barn passerar genom en solid vägg utan skador på väggen och Graal författaren inflikade att det var en symbol för Kristi fläckfri inkarnationen. Men vad är mer troligt är att det var en del av det ockulta hänsyn till andlig utveckling genom de så kallade utbildningsbevis utan att skada för själen. Barnet är synonymt med människan förlossningen dvs Människosonen kommer från fusion av själ och ande, födelsen av Gnosis.Josaphes, son till Josef, såg också en syn när han tittade in i Graal-Ark. Han såg Kristus på korset och fem änglar med instrument Passion, med elva fler änglar visas efteråt verkade samtidigt Kristus ned från korset, och att stå bredvid ett altare, på vars ena ände var Lance och tre Nails, och på den andra skålen med blodet (den heliga Graal).Det är där kontot blir intressant om vi förstår att den franske författaren var att bygga ett diagram från Melkin s svårfångade eller obegripliga ockulta information, medan ihåg att Melkin konto är uppbyggd av ett ögonvittne konto.Låt oss anta att Graal arken eller lådan som det beskrevs i själva verket var en kista typ av behållare som innehöll liket av Jesus insvept i graven tyget som nedsänkt i Cedar olja, eventuellt blandad med andra eteriska oljor som Juniper. Detta är inte för långt för att sträcka tanke Jesus är Graal och Graal i varje konto har eller innehåller något samband med honom. I förseglade kistan var lansen, tre naglar och eventuellt ett osannolikt "förseglas kalk" och mer sannolikt en eukaristiska kopp. Detta skulle vara de fem uppräknade objekt, inte som historien berättar, att det fanns fem änglar, medan antalet elva skulle vara en hänvisning till sina lärjungar invävda i berättelsen. De Whangers som har utfört många experiment på blomma avtryck på Turin döljer upptäckte svaga bilder av andra föremål på kåpan, inklusive en spik, en hammare, en kvast (förmodligen misstas för spjutet, en bit rep och en rund krans av törnen, de varumärken som kan ses på Jesu är panna, ett rör och en svamp. De Reed och svampen bevittnades av Mark 15:36 "En man sprang, fyllde en svamp med surt vin, satte den på en Reed, och erbjöd det till Jesus att dricka ". Det bör också observeras att klarlägga höga historia Graal som vi kom över tidigare var spjutet höll med kroppen, ett förbiseende av evangeliet konton som verkar instämma med bevisning som Whangers att det förblev med kroppen, utan också ger tilltro till en syn redogörelse för innehållet i Graal Ark, om i stället för orden heliga graven. "utan snarare hedrade kroppen mest han kanske snarare lade det med i den heliga graven och förvaras säkert lansen varav Han slagit i sidan ".
Oljan som Josaphes invigdes hölls i Graal-arken, och sedan dikten säger att det användes vid invigningen av alla kungar i Storbritannien ner till Uther Pendragon-. Samma Ark, som Josef och Josephes sägs att "dra sig tillbaka till och be över" vid flera tillfällen i dikten och i vilken sågs Kristi kropp, även beskrivs som "precis som han var vid tiden för hans begravning." Den ursprungliga graven duk från Jerusalem insvept över Jesus i denna olja blöt Grail Ark och hans kropp sades vara insvept i ett "klä heter Sendony", vilken skulle antar är en korruption av den gamla franska "Cedre" för Cedar från " Cedra "eller" cedrinus "ge" av ceder "och som Plinius har för Cedrus .... smorde med saft eller olja av cederträ och så bevarar från rotteness. Tillfällighet ordet "sindon" från den grekiska σινδών är just ordet valts i Markusevangeliet att beskriva begravning tyg Jesus och idag termen "sindonology" används för att hänvisa till formella studier av höljet. I själva verket The Orvieto Worldwide Conference märkta"Sindone 2000", är diskussioner om Duken hänvisar till samma bit av tyg som nämns i Graal berättelsen kom till England av Joseph från Arimatea, men hittills inte har anslutits till duken som bekräftas av Melkin sett på Jesu grav i Avalon

Låt oss ta en kort utvikning här för att försöka korrelera all denna främmande information. Cederolja är svårt att utvinna och några egyptologer har hävdat att Plinius hade fel när han skrev, i 1: a århundradet, om "ceder juice" som används som en balsamering metod egyptierna. Nya upptäckter stödja skrifter Plinius den äldre (AD23-79), som vi stötte på tidigare, beskrev metoden för hur dyrbara oljan extraherades genom att cederträ i en kammare uppvärmd utifrån, men kan enkelt förstås som destillation. "Den första vätskan som utstrålar flöden som urvattnar ett rör, i Syrien detta kallas" ceder-juice ", och det är så stark att i Egypten det används för balsamering kropparna av de döda".
Herodotos, fem århundraden tidigare, hade också skrivit en liknande beskrivning av en vätska ceder för att bevara kött. Nyligen på Tysklands Tuebingen universitet de utförde tester separera balsamering material med "gaskromatografi", hittades nära en 3500-årig mumie kallas Saankh-Kåre ", avslöjade vid ett ställe i Deir al-Behari i Egypten. Bland dessa kemikalier sequiterpenoids och guaiacols som är organiska föreningar som finns i tjära och olja från barrträd som cederträ. Dessa föreningar utgör en färglös aromatisk olja och kommer att föreligga bland poly-sackarider som finns i trådarna i Turin höljet. Forskare tenderar att bekräfta en teori när de har en teori som man kan matcha sina uppgifter, men det har länge varit känt att Cedar olja användes som en balsamering vätska. Man kan se vågighet av den hängande duken i datorn bildframställning, men de vetenskapliga granskarna främst styrde i samband med hur de över sina resultat genom evangeliet grund av en torr begravning.Visst egyptierna skulle ha gnidit den dyrbara ceder plasten på kroppen och in i kroppen håligheter som en del av balsamering processen att fungera som en insekticid och antimikrobiell i en torr begravning. Josef var dock rika och skulle kunna få nog av denna mycket dyra oljan att dränka Jesu kropp. Den cederolja talat om Herodotos och Plinius kallas Cedri Succus "Cedrium liknande namn trasa i allittererande dikten.De potenta eteriska oljor som finns i många salvor som används i mumifiering innehöll processen myrra, Attar av rosor, cederträ och sandelträ och var effektiva anti-aeroba bakteriella medel, och är oftast ansvarar för konserverat tillstånd av mumier runt idag.Många egyptologer trodde den viktigaste ingrediensen i balsamering var enbär olja, men nyligen med förbättrad vetenskaplig analys har det visat sig vara, ceder olja i stället. De märkliga egenskaper av cederträ att motstå förfall, värderades av egyptierna. De använde även det att bygga sina tempel, kistor, kistor, avgudar och båtar, dessutom med hjälp av dyrbara cedern oljan i Balsamerings och många kosmetiska preparat.Salomos tempel var ännu byggt helt i libanesiska cederträ från de libanesiska cederskogar men tyvärr var de skära och så småningom utarmas på grund av efterfrågan för deras trä. Man bör inte glömma att Josef skulle väl ha varit bekant med denna olja, reser från Tyrus och Sidon i Libanon på sina merkantila resor till Storbritannien.Komma tillbaka till vår allittererande dikt, fortsätter berättelsen så som Kristus förordnar Josef en biskop, och bud honom gå till Evalak palats. Kungar kammarherren, som utsågs av kungen Evalak till tvist med Joseph, var mirakulöst stum, medan samtidigt hans ögon flög ut ur hans huvud. Denna del av dikten tycktes berättar att på Evalak s misstro på den nya och främmande religiösa hänsyn, han sedan anställd en talare eller sofist att motverka den gnostiska uppenbarelse som väckts av Joseph och medan i debatten, var talaren slog blinda och stumma.Evalak repareras sedan till ett tempel av idoler i hopp om att säkra kammarherren återhämtning, men avgudar var maktlösa. Strax efter kom en budbärare att berätta Evalak att hans land har invaderats av Tholomer, konungen i Babel, varefter Evalak förbereder sig för krig. Detta avsnitt i synnerhet är om precis som profeterna hade gjort, sambandet mellan misstro och förnekelse och invasionen av det babyloniska armén över Jerusalem. Denna gång kommer att bli tydligt när vi täcker ämnet Time och profeterna.Innan han satte ut Josef och Josaphes har en privat audiens hos Evalak berättar där Joseph kungen att han är bekant med hela sin tidigare historia. (Detta är återigen bok Graal berätta att Josef sa ättlingar Juda i Sarras deras historiska anslutning till Davids linje). Efter detta gav Josaphe Evalak en sköld med ett rött kors på det, berätta för honom att be till Kristus i farans stund. Kärnan i detta avsnitt är att Jesus blir (eller är synonymt med) den eventuella sköld, som förklaras i Graal bok som den tredje "graden" av Gnosis.I det första mötet var Tholomer s män framgångsrika, men förlorade sina tält. Evalak samlas in fler män, och fick sällskap av sin frus bror Seraphe, med fem hundra män. Denna sista passage och följande avsnitt är direkt förbunden med det ockulta betydelsen av Graal som människans andliga utveckling och måluppfyllelse i bibliska Time som, om klarlagd här kommer att orsaka ytterligare utvikning, men kortfattat, de fem hundra år (män) är en interpolation representant från judarna återvända från Babylon till den kommande av Jesus.I nästa strid utförde kung Evalak och Duke Seraphe underverk, men till sist Seraphe sårades i högsta grad, och Evalak gjorde fånge. Som Evalak leddes till döds, mindes han Josaphe råd, han upptäcker skärmen med den röda korset och ber till Kristus. En ängel kom till undsättning, i den yttre formen av en "White Knight", som slayed Tholomer, helade Seraphe monterade Evalak på Tholomer häst, och hjälper honom att uppnå en fullständig seger, efter han försvann. Detta är återigen om ockulta information om de grader freden besegra babylonierna genom tron ​​på Jesus (skölden) tills individen i sitt andliga strävan ärver konungen i Babel häst (den makt kungen).
Den SKEPTISK kommer stapplande här, men detta konto är det närmaste vi kommer till vad Melkin var om som en redogörelse för den gudomliga planen och detta kommer att bli tydligare när vi framsteg.
Om vi ​​anser att Josef, efter sin initiering hade förstått detta berättelsen om den gudomliga plan som i "Time", sedan in detta, med olika referenser i en volym som måste ha varit i en blandning av latin, arameiska och hebreiska. Sedan Melkin, överföring allt detta ockult eller gnostiska information utöver den historiska Arthurian och genealogiska material, konglomerat dessa bevis i den latinska bok Graal. Från detta på olika sätt, kommer vi fram till våra franska källor på ett effektivt sätt att göra de allra tidiga källor tredje hand konton i bästa som genomgick minst två översättningar som omfattas en förändring i språket under en period av tusen år. Det är inte konstigt att kontot har kommit ner till oss i en förvrängd och skadad form.Samtidigt hade Josef en intervju med Evalak s drottning, som var i hjärtat en kristen och vars tidiga historia var också släkt. Detta är återigen full av gnostiska mening om förhållandet mellan kristendomen till Graal hänsyn Sera.Evalak återvände hem, och blev döpt, efter att ha namnet Mordreins (tillbaka från de döda). Seraphe också döpt med namnet Naciens (pånyttfödd). Joseph ytterligare döpt 5000 i Evalak undersåtar, och höll sig på Sarras, tiden Josaphes och Naciens anges på en missionsresa medan den heliga Graal lämnades vid Sarras-(ön Avalon) under uppsikt av två av Josefs företag. Återigen är det ingen slump att detta hela kontot om Josef har hänt i 5000:e år 7000 totalt bibliska Time, visar återigen dikterna och den ursprungliga Graal bokens ockulta förhållande till vad profeterna rör i biblisk tid.
Dikten slutade här, med en kort hänvisning till den efterföljande fängslandet av Josef av kungen av North Wales och hans framtid befrielse från fångenskap av Mordreins (Evalak).Galahad, Josefs yngste son, var (enligt franska)den "förfader av de berömda män som så ökade det goda ryktet om Storbritannien". Men i denna dikt verkar vi översättaren att tro att Galahad, var son till Lancelot och Elaine. Nu om Lancelot är, som vi nämnt tidigare, en som utarbetats namn för Jesus, är Elaine en förening version av Magd'elaine? Är "Mag", eller den gamla franska roten "Mage" (dvs. chef eller huvudsakligt) europeiska derivat. Förutom att vara en allmän rot för ord som relaterar till "stora", med franska och engelska etymologiska rötter, kan det också vara motsvarande eller en förening av något arameiska eller hebreiska ord som "Magdiy'el" betydelse dyrbarhet av Gud, eller Migdal-'El, torn Gud, Migdal-El.
Namnet Maria däremot, kan ha så många etymologiska rötterna, men det verkar ha varit en populär benämning på Jesu tid och kunde ha varit så populära på grund av dess betydelse för kvinnor strävan efter skönhet. Ursprungligen namnet Maria bygger på dess härledning från den egyptiska mer eller Mar, att älska och Miriam Moses syster är den enda personen i Gamla testamentet med detta namn och som Moses namngavs av Faraos dotter, skulle Miriam tycks ha en egyptisk ursprung som Aron hennes bror har heller inga etymologiska rötter i hebreiska. Maryam med den hebreiska Guds namn Yam eller Jahve betecknar "en kärleksfull Yahweh" eller "en älskad av Yahweh". Mariam och Maria är de senare formerna av den hebreiska Miryam. Det enda skälet till att nämna detta är oddness att ha det populära namnet Maria och engelska eller franska benämningen Elaine eller Helen som en förening av hennes namn. Vi ska undersöka när vi täcker benämningen Tombelaine eller Tumbelena (grav Elaine) som hänför sig till ön Avallon, hur det överfördes som relaterade till Mont-Saint-Michel i Frankrike.
Vi vet nu att Avallon innehåller Jesu kropp och att Maria Magdaleine, om hon tillsammans Joseph med Jesu kropp till England, skulle inte bara känner av läget, men skulle vilja bli begravd på samma plats. Därav denna plats blev känd som "Mons Tumba" fästet i graven, men sedan igenom några konstiga egenheter blev förknippad med en annan St Michael helgedom som Mont St Michel. Den franska traditionen har Mary som ursprungligen begravdes i Aix en Provence och hennes reliker ha senare bort till VEZELAY. Det tar inte utan en hastig läsning av "The Little Book of Vézelay om reliker och översättning av den Heliga Maria Magdalena" för att inse att Glastonbury historien om Arthur upptäckt och återbegravning speglas i alltför komplicerad och krystat konto med samma syfte att locka pilgrimer som motiv.

Låt oss återvända tillbaka till vår undersökning för att Tempelriddarna efter många utvikningar. Korstågen genomfördes av europeiska stater och även av brittiska Kings, skenbart för att återta det heliga landet och i synnerhet Jerusalem, från den icke-kristna muhammedanska talet. Varje strävan pågick med gott samvete och religiösa glöd i namn av kristenheten och politisk vinning. Det första korståget ägde rum i 1095 och den nionde korståget slutade 1272 och i samma period på 200 år, var Templar institutionen ständigt bemyndigande från ridderliga gärningar för kristendomen och har en konsoliderad mycket makt i Europa, kom organisationen utåt mot sitt slut fredagen den 13: e 1307. Som vi har sett i konstruktionen av St Michael kyrkor, makt, rikedom och kunskap samlats och hanteras av dem under denna period var ännu ses i full drift, manipulera händelser på en stor skala.

Alla fyra evangeliet författare bekräftar att Josef från Arimataia hävdade Jesu kropp efter hans död och begravde honom i en grav som ägs av Joseph. Räkenskaperna för Lukas 23:50-56, Matteus 27:57-61, Mark 15:42-47 och Johannes 19:38-42, är vittnar till hans begravning. Paulus också i 1 Kor 15:04 skriver att han (Jesus) blev begravd, men utan krystat eskatologi skulle vara en kropp. Josef var en rik man med stående men under Jesu liv blev han konverterade och blev hemlighet en lärjunge till Jesus. Joseph inte bara sett hans ord och gärningar i Jerusalem, men hade förmodligen tillbringat många timmar med sin brorson på havets passager lyssna på hans upplysta syn på profeterna. Så fort han hörde nyheten om Jesu död, han "gick modigt åt Pilatus, och längtade efter Jesu kropp." Mark15: 43. Pilatus som var lugnad av en centurion att Jesus var död, lät Joseph begäran innan sabbaten kom för att ta bort och begrava Jesus. Joseph köpt direkt fint linne, Mark 15:46 och fortsatte att ta Jesu kropp ner från korset. "Så Josef köpte linnetyg, tog ner kroppen, svepte den i linne, och lade den i en grav skurits ut ur berget. Han rullade en sten mot ingången till graven ". Vid graven, biträdd av Nicodemus, tog Joseph kroppen och svepte den i fint linne och tillämpas myrra och aloe dessa är ämnen som Nikodemus hade fört, enligt Johannes 19:39. Myrr är ett gummi utan även en eterisk olja som cederträ. Jesu kropp sedan till graven som hade förberett för Josefs egen kropp, en konstgjord grotta uthuggen ur sten. Bortsett från de polemiskt motiverade variationer i begravningen kontot närstående i evangelierna som tillhandahålls för att styrka olika räkenskaperna för evangeliets författare, har vi kvar kärnan tema som Josef tog hand om Jesu kropp. Så småningom, genom motstridiga rapporter och försvinnandet av Jesu kropp, vi vara utan ett lik och endast tre sätt att förklara detta dilemma. Följande är de tre viktigaste tänkbara scenarier som har postulerade att rationalisera dilemma.1) Jesu, kropp och själ var uppstånden till himlen lämnade efter hans grav trasa och resten av salvor som tillämpats. Vid ett senare tillfälle dök han andligt inte kroppslig, men det skulle med nödvändighet motverka kontot att ifrågasätta Thomas. Jesus visas sedan till lärjungarna under hans uppståndelse framträdanden. Detta scenario skulle instämma med evangelierna och bekräfta Pauline teologi och apologet grund av uppståndelsen och himmelsfärden. Det skulle dock förneka varje antydan att Josef förde Jesu kropp till England. Det skulle också bevisa det Turin döljer sig vara en falsk, och vi ska diskutera hur den bildades inom kort.2) En andra scenariot är att Jesus fick ett lugnande medel i svampen som skickas till honom medan på korset och visade sig vara död. Detta skulle i viss mån förklara konto ögonvittne av positivt blodtryck när inmatning av Longinus lans, men skulle strida mot bevis som finns på Turin döljer som visar detta var en obduktion sår. Han var därefter lades i en grav eventuellt i hopp om återupplivning men Josef var oförmögen att återuppliva honom efter det oväntade blodprovstagaren. Josef beredda hans kropp med salvor, och utsöndras det för transport till Storbritannien med eller utan hjälp av Nicodemus eller till och med ackompanjemang av andras nämner Rabanus.3) En tredje scenario belägen är att Jesus överlevde prövning av korset, återupplivades och ammade tillbaka till hälsa, verkade Thomas och resten av lärjungarna som uppståndelsen svarar attest och sedan vänster utan kunskap om Maria Magdalena, hans mor och Salome. När hans kropp avslöjades visar tecken på att instämmer med markeringarna som finns på höljet, kommer detta tredje scenariot givetvis negeras.Dessa scenarier eller en blandning av dem har under åren försökt att rationalisera eller besvara några av de skillnader som konstaterats inom evangelierna, men vi är nu medvetna om att Melkin s "Duo Fassula" är i själva verket Turin döljer och att vi är övertygade om att Jesu kroppen insvept i höljet kom till Storbritannien.Undertexten i Graal romanser, som i sig, som vi har diskuterat, förmodligen härrör från ursprungliga konton ögonvittne i England, nu bekräftas av Melkin beskrivning av den "duon fassula" som han måste ha bevittnat vid begravning Arthur. Han måste också ha lämnat det där utan att veta att senare skulle tas bort eftersom han faktiskt säger att graven skulle vara orörd vid avtäckningen. Han kunde inte veta att en artefakt som han anger i graven skulle avlägsnas genom en Templar.
Oavsett denna nya uppenbarelse, Graal berättelserna vidmakthålla en sammanhängande tema, av en ankomst eller åtminstone begravning en Jesus relik på en ö efter Jesu korsfästelse, medan man samtidigt har ett samband med Josef från Arimataia resulterar i blodet linjen of Kings och riddare i samband med Arthur.Graal ibland beskrivet som en Ark eller Box innehållande olja från avskalad tidigaste kontona verkar stå för en bevarad lik anländer i Storbritannien. Även om vi får höra kryddorna var aloe och Myrr detta kan ha varit ett försök att tidigt återupplivning eller varit en tillfällig konserveringsmedel hopkok gör Joseph att påbörja sin resa för att få den mängd balsamering olja för att fylla vad som skulle kallas Graal arken . Detta kan vara ett virrvarr av Graal författarens redogörelse för Sarras är i Egypten om det verkligen var i Egypten som Josef var tvungen att gå förbi för att få oljan. Detta verkar osannolikt eftersom Cedar oljan skulle ha mer sannolikt har tillverkats i Libanon och den egyptiska förvirringen som härrör från profeterna förståelsen av en andlig som kommer ut ur Egypten. Graal historier indirekta förslaget om en egyptisk-anslutning som härrör från det ockulta informationen i Graal material som ger insikt genom biblisk hänvisning till stadierna av andlig upplysning, som vi berört tidigare. Denna ockulta betydelsen av Egypten bevittnat i passagen i Uppenbarelseboken 11:08 "Och deras döda kroppar ligga på gatan i den stora staden, som andligen kallas Sodom och Egypten, där också vår Herre blev korsfäst". Detta är i själva verket en hänvisning till de två vittnen. (Jesus är ett, den andra är St Michael), som talar direkt av andlig Egypten som, som vi kommer att få, är en del av förståelsen som hör till "Gradatim" eller grader andlig upplysning som är bunden i "biblisk Time ". Så låt oss inte uppehålla mig vid den egyptiska anslutning till Sarras för tillfället och låt oss titta på bevisen för Turin döljer är synonymt med "duon fassula" som Melkin säger var i samma grav som Josef.Eftersom Jesus kropp aldrig har hämtats och den grundläggande bekännelsen av kristen tro bekräftas av det faktum att hans kropp har aldrig återfunnits, skulle det inte vara lämpligt för Melkin att rapportera innan "utsatt tid", att Jesu kropp fanns eller att bevisen för hans korsfästelsen fanns på en tryckt graven duk. Inte vill bli anklagad för kätteri, men säkert i gnostiska kunskap han hade fått (förmodligen av Angel, men mer troligt med ett besök till ön för att begrava Arthur), valde Melkin att dölja det faktum att Jesus kropp begravdes i Storbritannien men gjorde säker på att vi visste duken som gav bevis på vem han var, vilade i graven med dem båda. Så vi har en man som kände till duken existens ger en ledtråd i sin profetia och även lämna bakom bevis för dess existens i boken Graal.Under kroppens resan från Jerusalem med Joseph till Isle of Avalon det skulle ha täckts med en trasa, samma tyg som rapporterades i evangelierna, medan kroppen låg i Graal arken eller låda. Detta belyser polemik specifikt centrerad på duk från evangelierna och de olika konton som omger den. För såren vara så tydligt i blod och konturerna på Turin döljer att bildas, säkert också måste visa att tyget talat om av evangeliet författare aldrig kvar i graven i Jerusalem men förblev virad runt den misshandlade och led lik Jesu under mycket lång tid samtidigt som nedsänkt i olja.Tvist har verkligen omringade Duken på grund av kolet Dating som används för att testa dess ålder. Denna tygbit, känd som Dölja av Turin, är en av de viktigaste kristna reliker i världen. Den skildrar en fullskalig avtryck av kroppen av en korsfäst man bevisar i bilden ärren och sår som har registrerats i räkenskaperna för Jesu död. Vikten av begravning duken bör inte underskattas, eftersom tyget nämns flera gånger i evangelierna. Förutom Melkin vittnesmål och att de evangeliets författare, inte bara en begravning trasa finns men den spelar en viktig roll som vart och ett av evangelierna beskriver Jesu kropp som insvept i linnetyg efter att ha återhämtat av Joseph från korset. Höljet sedd dag skildrar alla de rätta egenskaperna som tillsammans bidrar med korsfästelsen hänsyn till Jesus ner till de minsta detaljerna. I själva verket är det säkraste sättet att veta att höljet är i själva verket begravning tyg Jesus och bildades under en lång tid i oljan i Graal Ark är att titta på 3-D avbildning från många experter. Samtliga visar ganska tydligt av duken har delvis upphängd i olja, dominoeffekt i 3-d avbildning på ansikte av Jesus.
Dölja av Turin var först hörde talas om i 1357 då den visades i en kyrka i Lirey, Frankrike. Det påstås upptäcktes i valven i en fastighet som tillhör Geoffrey de Charny en Templar som dog i slaget vid Poitiers i 1356. Han och hans fru Jeanne de Vergy är förmodligen de första registrerade ägare Turin höljet. Det orsakar ofta förvirring som en Geoffroi De Charney brändes på bål med Jack de Molay sista Grand Master av tempelriddarna i 1314. Denna senare Geoffroi De Charny sades ha deltagit i en misslyckad korståg i Humbert II Viennois i slutet av 1340s och är känd för att ha besökt de brittiska öarna två gånger runt 1350. År 1453 en Margaret de Charney förmodligen Tempelriddarna barnbarn, deeded Duken till huset Savojen och 1578 höljet överfördes till Turin.Turin Shroud mäter 4,4 med 1,1 meter. Det bär svagt fram och bak, fötterna huvud och till fot avtryck av en naken man. Det kunde inte passar in på beskrivningen av en fördubblad linda trasa beskrivs av Melkin mer exakt. Bilden skildrar spik sår Jesu korsfästelse som beskrivs i Nya Testamentets konton. Höljet lagrades i en silver kista i ett kapell i Chambéry, Frankrike och 1532 en brand rasade genom kapellet. Delen av bröstkorgen smälts och droppar av smält silver bränns genom manteln. Lyckligtvis flesta skadorna inte störa konturen av figuren, men lämnade ett symmetriskt mönster på grund av det sätt veks i bröstet. Senare burn hålen lagas.Bilden på kåpan är mycket tydligare i svart-vitt negativa än i sin naturliga sepia färg. Den negativa bilden första gången ses i 1898, på baksidan fotografiska plattan en amatörfotograf, som heter Secondo Pia, som tilläts att fotografera den när den var på utställning i Turin katedralen. När Pia utvecklade sin negativa, förväntas han se en bild på den negativa som var mer svag eller spöklika utseende än den ursprungliga positiva bilden av den fotograferade sepia färgade tyg, bilden blev positivt först när ljuset värdena återföras i en fotografiskt negativ. De ljusa områdena observerades vanligtvis framstod som mörk, och den mörka som ljus och den negativa bilden av höljet uppträdde som en väldefinierad bild av en korsfäst man som att vila.
Eftersom den faktiska bilden på svepningen var spöklikt att börja med och svårt att se var Pia början chockad över resultatet i sin utveckling pannan när bilden blev kristallklar. Vad han hade gjort i effekt var att skapa en positiv bild som ursprungligen hade formulerats i negativ. En otrolig konstnärlig bedrift för en förfalskare, men då måste man fråga sig "varför tillverka något som är knappt att känna igen och ingen kan veta av sin konstnärliga hantverk eller skönhet till tillkomsten av Photography"? Många experter tror fortfarande att höljet är en avancerad bluff och att läget är helt enkelt baseras på en logisk uppsättning skygglappar. För de flesta är den laterala bevis på att bildas i en vätska förhindrade genom association med vant evangeliet associationer graven i Jerusalem. Även för den skeptiska examinator böjda vid bevisa kåpan en bluff, det finns inga prejudikat för ett sådant konstverk som bildas i en vätska.År 1978 en detaljerad undersökning har utförts av ett team av amerikanska forskare (STURP). De fann inga bevis för förfalskning och var förbryllade men kunde inte ge ett definitivt svar på hur bilden bildades eller ens någon propositioner. Många som följer vetenskapliga undersökningar har följt alla med osäkra resultat beträffande äktheten av höljet som hänför sig direkt till Jesus. Duken är exakt ett överflöd av tredimensionell information. När modern bildanalys började 1974, var bilden av höljet visade sig innehålla en imponerande mängd av korrekt tredimensionell geografisk information.
Vid tillkomsten av Pia fotografi, inte längre fanns ett spöke bild och bristande definitionen mellan ljusa och mörka områden men istället bevittnade Pia en bild som var så verklighetstroget att det inte kunde ha varit en målning, men mer att likna vid en verklig fotografi. Bilden på kåpan ursprungligen skapades eller bildas i negativa, ledde forskarna att tro att höljet bestod som om man normalt skulle konstruera en konstnärlig bild, utom i omvänd ordning. Med bevis för Graal berättelser och det faktum att vi nu vet att Jesus kropp nedsänkt i olja, är det tydligt att se hur rester från Cedar oljan i sig kvar ett övergripande rest på duken som förångas och ansvarar för sin sepia kvalitet . Detta i kombination med att bygga upp från anaeroba mikroorganismer impregnera tyget invändigt bildar ett tätare bygga upp där kroppen vidrör duken och som begränsar den fria rörligheten. Detta är exakt hur den negativa bilden bildades. Turin Shroud har undersökts med synligt och ultraviolett spektrometri, infraröd spektrometri, x-ray fluorescens spektrometri, termografi, pyrolys-masspektrometri, laser-¬ mikrosond Raman analyser, och mikro-kemiska tester, men intressant nog inte en vetenskapsman har belägen att bilden bildades av partikel rörelse i vätska. Det har aldrig varit tecken på pigment (färg, färg eller fläckar) som vissa har hävdat, inte heller har det funnits tecken på en konstnärs avsikter finns överallt på svepningen i Turin.Med en vanlig optiskt mikroskop, kan det ses att de flesta av de gängade fibrerna har yttre avlagringar som täcker deras yta. Dessa beläggningar kan vara sammansatt av mikroorganismer (bakterier och svampar) och icke-cellulära heterogena material. Det verkar som om färg som bildade bilden är oftast ekologiskt i naturen och avsattes som exo-polymerer av det avdunstade ceder olja och bakterier som invaderat textilfibrerna över tiden genom att vara i lösning under minst sex hundra år och förmodligen några av dessa fibrer senare påverkades av Svamp som det bort från kroppen och lägg åt sidan i graven.Anledningen till att ge detta datum då den dubbla Fasciola "kan ha tagits bort från Jesu kropp, beror på att Melkin beskrivning av höljet. Såvida det inte packas upp från Jesus kropp, skulle han inte veta att det fanns en skiss under kroppen och detta hartsartade beläggningen måste ha hunnit torka innan smetar inträffade. Det verkar som Melkin kunde ha varit ansvarig för att ta bort den och lämna den vikt i valvet fortfarande täckt i olja som den stadigt avdunstat. Detta skulle förklara den lätta avtryck av ansiktet på den bakre sidan av höljet som den skulle ha vikts som det var när täcker kroppen. Den första vecket tydlig i mitten och som hartsartade förångas oljan lämnade avtryck från mikrobiella detritus motsatsen, en svag intryck. Detta avtryck skulle naturligtvis vara mer uttalad om det första vikningen som fördubblats duken slutligen placeras i botten av resten av den vikta höljet. Detta skulle ha inneburit att det här området skulle ha varit blöt längre är under, som över åren oljan successivt indunstas och torkas detta bottenskikt blöttes och vägas ger upphov till det svaga ansiktet avtryck. Det finns också anledning till Melkin bort kåpan som det noterades att näsan och knän området visar tecken på smuts och detta kan ha orsakats av den gradvisa avdunstning från Graal arken under sex århundraden, medan damm från burken valvet successivt nedsmutsad av exponerad utskjutande områden. Alternativt dock kan dessa två områden har skjuter ibland över ytan av oljan där det kan ha flytande skräp från början.
Duken har sakkunnigt granskats av många forskare och sedan 1988 har gett kol 14 resultat som avslutar höljet vara från det fjortonde århundradet, men de har inte tagit hänsyn till den mikrobiella rester som genomsyrar mycket av textil-strukturen och hur den kom dit . Det är dessa bakteriella angrepp som utgör en del av de ytliga beläggningar och det är densiteten för deponering som faktiskt definierar bilden.Det är inte bara vetenskapsmän men arkeologer och forskare, som är naturligt skeptisk om någon kvarleva uppger sig vara äldre än de kan etablera utan en historisk fotavtryck. I det medeltida Europa, där överflödade falska reliker, men ingen som kan trotsa den moderna vetenskapen och tål en sådan granskning som höljet har genomgått. Forskare har kämpat med hur bilden på höljet bildades och hur gammal linneduk är under de senaste fyrtio åren. Det verkar som om deras svar beror mer på fördomar forskarna än de gör på de vetenskapliga fakta själv, om det sätt på tillverkningen är beaktas de resulterande slutsatser.Det officiella uttalande från Dölja av Turin Research Project (SRuRP) i slutet av sin omfattande analys säger: "Vi kan konstatera just nu att höljet bilden är att en verklig mänsklig form av en gissla korsfäst, människan Det är inte. produkt av en konstnär. De blodfläckar består av hemoglobin och ger också ett positivt test för serumalbumin. Bilden är ett pågående mysterium och tills vidare kemiska undersökningar görs, kanske genom denna grupp av forskare, eller kanske av vissa forskare i framtiden kvarstår problemet olöst. "
Tja de futuristiska forskarna konstaterade att tyget är medeltida eftersom de inte kunde isolera en fibrill av höljet utan impregnering av mikrobiella kolavlagringar som ger en felaktig C14 datum för duken.Turin Höljet är inte en produkt av en konstnär och uppvisar inga tydliga penseldrag, och den uppvisar inga tecken på skiktning som visar att den bild bildades som en del av en process. Under de senaste tester på prover fann de mikro-koloniala svarta svampar och bakterier. Några av dessa bildade filamentösa strukturer som omgav fibrerna, eller präglat sin inre struktur. de enskilda fibrerna i duken är omgivna av en bioplast beläggning och detta bioplast beläggning kommer att ha bildats från 'terpener' som utgör det hartsartade cederolja.Det är viktigt att notera att biopolymeren beläggningen kan i vissa prover utgör den mest betydande delen av fibriller som testas, och om ett flytande medium hade övervägt detta skulle ha gett en bra utgångspunkt för att bedriva vetenskaplig analys. Den genomslagskraft en nu förångas fin olja som har formats till en hartsartad film över och genom fibriller är orsaken till Vant opaka färg. Den oljor kapacitet när som en vätska, skulle överföra mikro-bakteriell material till kärnan av lin provet säkert ändra några kol 14 uppgifter, även med den mest rigorösa reningsprocessen. Reningsprocessen används av radiokolmätningar Labs dupliceras av en massa experter, även öka styrkan i regelbunden rengöring lösningen. Denna process hade absolut ingen effekt på den biologiska polymerbeläggningen men istället löst en del av linet cellulosan som går att visa motståndskraft denna hartsartade återstoden och hur tyget själv kan inte exakt dateras av denna metod. Detta resulterade i mindre C14 erhålls från höljet själv och ännu mer från det kontaminerande bio-plast lack, alltså inte riktigt mäta åldern på duken. De partiklar av kvarvarande bakterier som suspenderade i lösningen har varit orsaken till den mörka färgen som bildar konturen bilden som fast på plats och blev en del av bio-plasten lack som täckt med olika mängder av rester som ligger till skuggning av bilden.De anaeroba bakterier inlåning i beläggningen erhålls en del av sin näring från koldioxid och de skulle ha infört ytterligare kol 14 till duken ger en felaktig datum för fibriller. Science behöver bevisa slutgiltigt att C.14 dagen duken ensam utan förorening för att bevisa Duken är 2000 år gammal. När allt kommer omkring om man inte kan isolera en ren fibrill man inte kommer att få en korrekt kol 14 resultat för den fibrill. Eftersom alla fibriller är kontaminerade med plastrester från oljan som också har låst i mikrobiell rester kan man avvisa C. 14 resultat som obestämd för dukar datum.Den största stötestenen för alla vetenskaplig analys är en preconception och eftersom Duken har någon historia som en religiös relik innan 1357AD detta kan ha betydelse för de resultat som har producerats hittills. Hur testerna genomförs eller hur resultaten kan ses är alltid mer avgörande ges en livskraftig förklaring. Resultaten av Dölja testning skulle naturligtvis vara mer exakt om en trovärdig teori framfördes som resultaten skulle vara gift. Som vi nu vet härkomst höljet och det faktum att det nedsänkt i olja i en mörk sarkofag i minst 600 år, och eventuellt vilade in där fram till december 25 1307 innan det såg dagens ljus, vi kan vara säker på att nästa analys kommer att vara mer försiktig.Om man fortfarande att tro att höljet inte hade kommit från valvet på Burgh Island och den negativa bilden av Jesus hade inte bildats över tiden i en lösning, det skulle ta en otroligt skickliga konstnär att skapa höljet med mängden av granskning som har beretts till den. Bortsett från det faktum att höljet inte har någon historisk avtryck innan 1350, lägg den andra huvudsakliga anledningen framåt för det är en falsk är att vissa kritiker säger att man inte kan drapera ett tredimensionellt objekt med en bit tyg och få samma proportioner. Detta är ganska självklart, men kåpan inte ge oss en insvept bild, men bilden är skuggad för att ge tredimensionell representation. Håret var sida av ansiktet är precis som man kan förvänta sig av en trasa försiktigt upphängd i olja ovanpå kroppen. Det ger rätt representation på baksidan som representant för en rygg och ben där delar av kroppen inte vidrör duken. Den huvudsakliga påstående är att 7-8 "mätt från öra till öra över ansiktet blir 11-12" mätt på tyg virad runt ansiktet från öra till öra. Bortsett från håret där volymen var en okänd kvantitet, är den tredimensionella kvaliteten ges av skuggning och argumentet att höljet om det var äkta, bara kunde ha bildats som en insvept tyg är felaktig. Detta argument förutsätter det att röra alla delar av kroppen som vi vet att det var inte, som det bildades i en vätska samtidigt som vilande.
Det smarta sättet att höljet sägs ha bildats genom kemisk reaktion genom ett 'camera obscura "skulle lämna kemikalierester som inte upptäcks. Detta är ett ganska löjligt teori som bilden består av färgningen av partiklar som har täckt för torkat cederträ oljerester och detta inkapslade blodet partiklarna under detta yttre lagret av fibrillens. En svår resultat att matcha från en "camera obscura" metod! Det faktum att Leonardo da Vinci är inblandad eftersom bedragaren är också ganska befängt eftersom han inte var född när den först visas och inte ens han skulle tänka på att införliva pollenkorn från de döda havsområdet och med avtryck av blommor. Vad behöver förstås om Leonardo är han avskydde religion och de som torgför den, men han förstod Jesu gudomlighet och detta exemplifieras i sina målningar, men han skulle inte värdigas att skapa ett sådant heligt objekt. Förfalskaren Teorin kvarstår baserat på datum för C.14 resultat men det är detta datum parameter 1260-1390 från vetenskapen som har tvingat denna slutsats.
En förfalskare skulle ha kunskap för att måla blodfläckarna innan bilden materialet eftersom vid mikroskopisk nivå, ceder återstoden och anaeroba mikro-bakterier rester som den lämnar, täcka de blodfläckar i fibrerna. Det uppenbara skälet till detta är att blodet indränkt i kåpan genom kapillärkraften vid den mikrobiella insättning och härva av hartset inträffade. Forskning har visat att det inte finns någon underliggande bilden närvarande under blodfläckarna och de visar blod under UV-ljus ett serum-separation, som syns som en gloria. Denna består av ett serum tillbakadragning ring av albumin runt de fasta delarna av blod, och detta är typiskt för obduktion blod. Detta halo syns inte med blotta ögat och denna reaktion blev inte känd förrän nyligen, så en förfalskare skulle ha behövt använda en död kropp.
En bedragerskan skulle ha en fantastisk talang för att ge den tredimensionella effekten och har också förmågan att tänka i negativa. Duken var uppenbarligen bildats i Graal Ark med fastställandet av detritus inneslutna i fibrerna av höljet som suspenderades i Cedar olja. Den Vant suspension som fast över ansiktet kan tydligt ses på en "VP 8 Analizer" dator bild. Inte bara skulle vår smarta konstnären att måla denna bild med en okänd mikro-bakteriell medium med användning av en okänd teknik skulle han behöva stå tillbaka 20 eller 30 meter för att se sitt arbete för att bygga spöket så bilden som knappast är märkbar i den positiva på elfenben färgade tyget. Inte bara skulle han måste övervinna arbeta på distans, om arbetar i det konventionella konstnärliga tillvägagångssättet, men han måste matcha anatomiskt båda sidor exakt. De som tävlingen att kroppen inte är anatomiskt korrekt bör förstå Jesu kropp genomgick den mest fruktansvärda övergrepp som skulle ha orsakat svullnad. Vem förutom Melkin någonsin förklarat att Jesu svepning fördubblades över hans huvud i ett stycke, eftersom att tillverka denna match är svårt utan en kropp, men förfalskaren måste känner Melkin beskrivning. Detta i grunden skulle behöva en korsfäst offer att utföra handlingen och skulle verka lite överdrivet för en enstaka bluff, och om detta var avsikten varför bygga den i knappt märkbar negativ och på en "fördubblad Fasciola", om ingen annan kände till av denna beskrivning.



Detta skulle inte bara tänkt konstnärliga geni måste ha kriminaltekniska kunskap om mönster blodflödet för att matcha blodflödet från handlederna vid 65 ° från vertikal, vilket sammanfaller med korsfästelse position armarna, men vi måste acceptera att våra konstnärliga förfalskare är en patolog och tog hänsyn till det mindre sekundära mindre vinkel blodflödet som skulle ha skapats som Jesus försökte dra sig upp för att lindra hans andningssvårigheter.
Någon som kan rekonstruera ställning armarna på ett sådant sätt att placera dem där de skulle vara tvungna att redogöra för allvar och riktning blodflödet som syns på kåpan, måste ha en verklig korsfäst offer. Vår förfalskare skulle också behöva visa blodet flyter med äkta Group AB blod bekräftas av förekomsten av porfyriner, pigment galla och serumalbumin. Detta är naturligtvis en skrattretande antagande som en konstnärlig strävan som konstnären skulle ha haft att förneka forensisk vetenskap förmåga att avslöja sin metod, vilket är varför ingen konstnärlig metod har hittats. Realistiskt om Melkin är den enda person som har nämnt detta fördubblats trasa och ingen har någonsin förstått hans innebörden av "Duo fassula", skulle det inte vara enklare att göra en ensidig bild om man just i syfte att konstnärlig avsikt. I grund och botten, skulle det vara meningslöst att matcha en okänd beskrivning av en fördubblad hölje och därför ger trovärdighet till höljet som äkta. Duken är helt enkelt inte en falsk men den verkliga begravning tyg Jesus och inte någon medeltida sed korsfästelsen till förmån för en bluff. Hur kunde en bedragerskan vet att matcha Melkin beskrivning av något som faktiskt fanns och spelades in i en obskyr brittisk pussel.För skeptiker kommer Duken förblir en falsk tills vetenskapen kan bekräfta vår föreslagna metod för tillverkning och därefter utan tvekan den sammanfalla kolet 14 resultat kommer att följa. Beviset på att det är den äkta döden slöja av Jesus kommer bara komma när dess tidigare okänd historia inrättades vid avtäckningen av graven.
Hur skulle någon artist har förutseende nog att kopiera slitage märken på knäet och markerar kompression på axlarna till sammanfaller med att bära korset för att Kavalleri. Har han verkligen gå in i sådana "minutae" att övervinna 21: a århundradet granskning att överväga lura någon utredare att tro att mannen beskrev hade burit en tung vikt efter gisslande? Från bilden på höljet kan vi se tecken på att slå i ansiktet, svullnad under ögat och klumpar av hans skägg hade slitits från Jesu ansikte, som visar otrolig känsla för detaljer för alla medeltida förfalskare.I alla medeltida representationer av Jesus på korset, spikarna går igenom händerna, men i höljet de går igenom handlederna vilket överensstämmer med moderna arkeologiska fynd från korsfästes offer från detta område under denna romerska perioden. Även om bedrägligt konstnären inte hade sin egen korsfäst offer skulle han få ännu besitta kunskap som Jesu tummarna för att rotera inåt, eftersom spiken hade passerat genom medianusnerven och på grund av detta finns det vad som verkar vara en tumme skugga på kåpan som har lett till att vissa forskare att tro att bilden måste förmedla något x-ray qualities.This visar bara att det inte var detritus i lösning där tummen under handflatan vilade. Det är för mycket detalj för den förmodade konstnären att överväga utan att bli avslöjade om detta var i alla fall ett bedrägligt strävan.

Duken duken är vävd i en tre-till-ett fiskbensmönster twill, som består av lin fibriller, vilket i sin tid var en kvalitet tygstycke och kunde ha vävts till längden speciellt för det ändamål den använts till. Duken verkar vara av en i förväg 12th Century väva och tillverkning indikerar en Mellanöstern ursprung. De två dispositionsvyer fram och bak är i linje längs mitten-planet av kroppen och är orienterade i motsatta riktningar, i överensstämmelse med en fördubblad allt i en grav tyg och bilden bildandet som vi har föreslagit. De främre och bakre utsikt över huvudet möter nästan i mitten av duken och bevis duken en gång draperad över kroppen av Jesus som ses nedan.

Eftersom höljet är tillverkade av material som en gång levande växter, bör radiocarbondatummärkning vara korrekta, men av alla de teorier som används för att förklara överskott av kol 14 i denna urgamla relik, ingen hänsyn tas till levande mikroorganismer, såsom anaeroba bakterier som var närvarande på höljet under minst sex hundra år under sitt ostörda stava i lösningen av cederolja. Eftersom dessa mikroorganismer levde och multipliceras lämnar bakom deras detritus, skulle de ha införlivat nya kol till sig själva, och i deras organiska avfall som säkert skulle ändra riktigheten i Carbon 14 resultat. Man kunde ståndpunkten att under sjötransporter, var agitation delvis ansvarig för distributionen av bilden, men detta skulle inte ge felaktiga C14 resultat vi bevittnar kvar av deras rester. Det är osannolikt att anaeroba Fungi också finns i lösningen tycks tyda på att dessa trådar genomsyrade duken efter att det togs ut ur lösningen och lämnade vikt i graven.De yttersta fibrerna i tyget är belagt med ett skikt av stärkelsefraktioner och olika sackarider från hartset olja. Spridda över hela duken, har beläggningen blivit en karamell-liknande substans, vilket bildar mediet och fastställande agent för bildens skuggor partiklar samtidigt som de fungerar som ett "fixant" för bestående bilden. Då det inte är inkapslat mörkare som bildar bilderna finns en annars klar stärkelse och polysackarid beläggning på de flesta av kåpan: s fibrer och lacken som film är precis vad man kan förvänta sig från indunstas och torkas hartsaktigt ceder olja. Spektral och kemisk analys visar att de så kallade kromoforerna 'i Dölja av Turin s bilder är komplexa, konjugerade kol bindningar som inte stöder påståendet att de har deponerats av en blandning av förångas hartsartade olja blandad med mikro-bakteriell detritus. Den slutliga bekräftelsen att bildningen av bilden verkligen bildades i lösningen visas genom datoranalys som plockar upp vågen av höljet då det suspenderades i vätskan.Före 1988 hade Duken redan genomgått flera kriminaltekniska undersökningar som gjorts av många experter på området, varje slutsats stödde tron ​​att detta tyget var ungefär 2000 år gammal, och att det kom från Israel. Det verkar som om vetenskapen har styrts av det faktum att höljet inte ha en dokumenterad historia visas misstänkt. En helig relik som hänför sig till en sådan specifik händelse i världshistorien visas 1300 år efter att det först spelades in har smittat sin trovärdighet enbart för avsaknaden av dess kända ursprung. Vi bör se till Melkin för bekräftelse på att han såg samma objekt ca 600AD.Habet enim secum Ioseph i sarcophago duo fassula alba & argentea, cruore prophete Jhesu & sudore perimpleta: Joseph har med honom i sarkofagen en fördubblad vit linda duk täckt med blod och svett profeten Jesus som veks omkring honom.Det är svårt att få mer exakt än denna beskrivning med Melkin, särskilt eftersom han är mannen som ger redogörelse för hur dessa händelser ovikt. Detta i sig bekräftar att "duon fassula" är inte Graal av populära föreställningen men nu fokuserar vår uppmärksamhet på de andra saker som Graal har haft i samband med det. Den ursprungliga Graal var sammanfallande med ett "processionsvägen 'i vilken den visade medan Grail Questor var kött, som var indikativa för en trestegs progression över tiden. Betyg eller grader som namnet antyder är stadier av andlig utveckling och visar en kunskapsnivå. Det är bara genom noggrann förståelse av innebörden av profeternas att man kan förverkliga sambandet mellan vad som menas med Melkin s klargörande i Graal boken. Slutligen ett uppdrag, resa, eller båda, är stämpel eller essensen av Graal och på individuell basis är livet saga för alla dödliga, men för mänskligheten som helhet Graal är ett verk av Gud som kan bevittnas i de parametrar av "bibliska Time" som höjer medvetandet genom den gudomliga gnista eller Helige Ande. Alla dessa attribut Graal har införlivats i de romanser, men deras innehåll har blivit något missuppfattats. Graal Quest har blivit den andliga sökandet efter själen för gudomliga föreningen, som inom ramen för Knightly sysselsättningar i kyskhet, dygd och bön, men som vi nu vet Graal själv, Jesu person, har genomförts genom missförstånd till ett fysiskt objekt som ska sökas.

Så vi nu kan ta bort oss från en strävan att hitta en objektiv materiell Graal, till upptäckten av en mer värdefullt besittning som finns eller kommer att förverkligas för sent och som den verkliga innebörden av Graal anspelar och som vittnat till av profeterna. Detta är i själva verket ett koncept potential att bli förstådd och det är kärnan i Graal, något som aldrig kan uppnås genom medveten vilja utan av Guds Ande. Något som inte kan hittas, men bara uppnås genom ökad medvetenhet och förståelse för att detta medvetande är förhöjd inom gränserna för en gudomlig plan, under en förutbestämd tidsperiod som vi ska kalla "biblisk tid".
När Shroud definitivt togs bort från Josefs grav är oklart, men om vår påstående att "duon fassula" är kåpan, varför skulle Melkin uppge att han förväntade sig att finna i vad som skulle vara en "ostörd" grav, om han är ansvarar för att ta den till Frankrike tillsammans med bok Graal. Det enda skälet till postulera en sådan påstående är att det finns ett möjligt fall där hör vi av kåpan innan den accepteras först utseende, men bevisen är inte stark. Från alla bevis här, verkar Melkin ha tagit bort kåpan och vek det överlåter åt långsamt torka i graven kammaren. Genom sitt eget konto han trodde kammaren inte skulle öppnas förrän den bestämda tiden i "biblisk tid" och visste inte Templar s skulle sätta sin skatt i graven och ta bort höljet. Att ha nämnt det i sin profetia visar att han visste vilken inverkan kåpan skulle ha på världen, i egenskap av ett bevis på Jesu offer och lidande, men han aldrig tänkt att det skulle separeras från Graal Ark som etablerade den som den äkta hölje som avses i evangelierna. Det är mycket troligt att när Melkin såg Shroud bilden (den positiva av en negativ formation) var mycket tydligare innan det torkas.
Nu vet vi att Graal författare har allegorised en samling kunskap i sina egna fantasifulla sätt, kan det kastar också ljus över den märkliga hänvisningen till Josephes och andras korsar kanalen på en skjorta (som är ett märkligt begrepp) och bör förstås som Ett annat exempel på en referens till en felöversättning eller känslan som missförstås och i detta exempel höljet eller trasa från den ursprungliga blir en skjorta i den romanska. Detta sammanfattar faktiskt slumpmässiga allegorization som begåtts av Romancers. Detta skulle vara någon överraskning, eftersom vi redan har sett större mutationer från den ursprungliga formen i andra aspekter av romanser. Men denna del av information kan tyda på att Graal Ark i själva verket transporteras upp genom Frankrike som en del konton har det och då 50 (sägs åtfölja Graal), gick sedan till ön Sarras, till den slutliga viloplats Graalen.Vid inkvisitionen av Tempelherreorden, Arnaut Sabbatier, en ung fransman som gick Templar ordningen i 1287, vittnade att som en del av hans inledande han fördes till "en hemlig plats som endast bröder templet hade tillgång". Där blev han visat "en lång linneduk som var imponerad figuren av en man", och han sedan i uppdrag att vörda bilden genom att kyssa fötterna tre gånger. Hade Templar belysa, som hade manuskripten inspelning tidigt brittisk historia, hade också i sin besittning Duken bort från Jesus kropp vid Kung Arthur på hans begravning i Avalon? Om så detta sätter ett tidigare datum än 1307 för öppnandet av graven och utvinning av höljet från det, men vi täcker in det här inom kort. Tempelherreorden hade anklagats att dyrka idoler, i synnerhet en "skäggig figur" som vissa redovisas som en skäggig huvudet men var detta objekt de hade i hemlighet vördas, Duken som ju visar en skäggig Jesus.Den gamla tenn Valvet att först användas som en grav verkar ha skett på begravningen av Jesus och därefter av dem som begravdes Joseph. Det är också berättade att några eller alla av Kings från denna tidiga kungliga linje upp till Arthur också begravda där. "Galahad dör vid Sarras, säger Hardyng, men skickar Percival med sitt hjärta att Arthur och bad kungen att begrava hjärtat bredvid kungen Evalak och Duke Seraphe, som begravdes bredvid Joseph (i kapellet of Our Lady på Glastonbury)". Den sista parentes fras efterhand är en bekräftelse och interpolation av ett tidigare rekord. Slutligen måste Melkin har bevittnat Arthur begravning ha berättade att "duon fassula" begravdes på samma plats som Josef. Så det är bara Sabbatier och The Pray Codex (den ungerska Pray Manuscript) en samling av medeltida manuskript, som erbjuder någon tidigare kännedom om höljet före 1350-talet, så det är oklart när eller om det var De Charney som tog bort det.
Den Pray Codex är en gammal handskriven ungerska texten går till mellan 1192-1195 visar en likartad bild av vila till Jesus "tryckt på Turin kåpan, men ingen ytterligare bevisning eller likhet förutom ett överdrivet konstnärlig bild av twill mönster som kunde anses slående men kraftigt överdrivna och någon avbild helt tillfällighet.

Detta gäller naturligtvis kan vara precis en tillfällighet och inte på något sätt bevisa ett samband med höljet och även om det gjorde det kanske bara tyder på att Tempelriddarna deponerade förbundsarken i Tomb innan 1195AD när vi hör bara rykten om Arks borttagning och ingenting i alla Templar dokumentation. Den Pray codex ges endast exempel trovärdiga som företrädare för höljet baserad på tre likheter. Den vila kroppen är den första, brännmärken eller 'poker hål' i den verkliga höljet som verkar vara i en "L" form och mönstret av fyra hål representerade här i en upp och ner "L", och slutligen förmodade representation av "Herringbone Twill" trasa som omfattar kåpan. Det verkar som poker hålen är bara dekoration av konstnären, samma funktion som finns på vad som ser ut att vara bälte ängeln och dess vinge, men fann också ovanför bröstet av det kvinnliga administrera helgonet. Den övre scenen är helt enkelt Josef och Nikodemus att förbereda kroppen och det andra är de tre kvinnorna som bevittnat den dugg duken kvar i graven, både som representant för Göpel konton. Det nämns inte i Codex av bilden som representant av höljet och den förmodade mönster väven av tyget har bedömts en viktig funktion genom att konstnären än representerar bilden av Jesus på duken som är något överflödig om Bilden var verkligen porträtterar en kunskap av höljet. Det faktum att Jesus är med lotion appliceras som evangeliet kontot tyder på att sammanfallande hur kroppen läggs ut liknar höljet men den verkliga avsikten är att visa kroppen uppmärksammas efter att ha avlägsnats från korset som evangeliet konton förmedla.Man skulle kunna tro att om man skulle på något sätt försöka återskapa bilden porträtteras på höljet som något konstnären hade bevittnat, det är en mest slående att skägget inte ingår. Skulle det slå inte någon kommer över manteln som Jesus bar skägg istället utelämnar funktionen. I bilden av Dölja av Turin är höger handflata över basen av vänster hand, medan det i Pray codex, armarna skär över handlederna. Om man försökte skildra de 14 meter lång svepning, betydligt större än den lilla kåpan som avbildas här i Codex, skulle man åtminstone beskriva att en bild fanns på kåpan. Det verkar som det främsta skälet för att betrakta likheterna i Pray Codex var att vederlägga dating som tillhandahålls av C14 resultaten av 1260-1390 AD och etablera Duken fanns vid en tidigare tidpunkt. Likheterna är bara beror på det faktum att de förmedlar olika bilder av en historisk händelse ungefär samma person genom olika medier.

Den sista gången Tomb tycks ha öppnas är den 25 december 1307, sju år före död De Charney eller femtio år innan Duken först visas i 1357. Det verkar osannolikt att höljet var i kontinentala Europa fram strax före sin första visning, och varför skulle Melkin säga att tyget är med Josef om han hade tagit bort den till Frankrike.Det är verkligen inte av en slump, att samma Templar samhälle som byggde St Michael kyrkorna hade kunskap om Graal, fysisk bevis på Turin Dölja och kunskap om var ön Avalon. Det skulle säkert vara den perfekta platsen för att deponera sin skatt.Hitta en tom grav i Jerusalem i sig bevisar inte en uppståndelse. Det faktum att graven där Josef hade satt Jesus var tom, är avgörande för uppståndelsen s sanningshalten i fundamentalister. Om någon skulle ha kunnat producera Jesu kropp skulle alla uppståndelse anspråk ogiltigförklaras och kristendomen skulle inte bygga på trossatser den innehar i dag. Så här har vi presenteras med två alternativ, Jesus överlevde prövning av korset och genomförde sina framträdanden vilket skulle kunna förklara Thomas ser de två hålen i Jesu händer och Lukas som har Jesus säger "se, mina händer och mina fötter, att det är jag själv . Handtag mig och se till en ande har inte kött och ben som ni ser har jag, "Eller, uppståndelsen räkenskaperna felaktiga och det fanns ingen uppståndelse och om det fanns ett utseende, det måste ha varit en andlig utseende snarare än Luke och Thomas vittne. Denna form av utseendet är väl intygas av St Pauls konvertering från förföljare till advocator och vittnar om Jesus bestående som andlig ledare i Juda arv vilken framgår av profeterna.Om man inte är en fundamentalist så Jesu uppståndelse är lika viktigt, men det måste förstås på ett sätt som profeterna talar om det och i den meningen att Graal bok berättar som Jesus en del av den "Gudomliga Planen. Jesus återuppstod att alla män som tror på honom också kan återuppstå, är detta en andlig uppståndelse inte en kroppslig ett eftersom hans jordiska kropp inte genomgår en Elia som flygning till himlen. Om den hade, hur skulle kåpan har skapats?Det är Jesu kroppsliga uppståndelse som ger validering av hans inkarnation för primitiva och grundläggande kristen själ och för St Paul. Hela den kristna tron ​​vilar på centrala av uppståndelsen av Jesus och hoppet om ett liv efter döden som St.Paul bekräftar här: "Om bara detta liv vi har hopp i Kristus, vi är synd mer än alla män. Men Kristus verkligen har uppstått från de döda ", de första frukterna av dem som har somnat. St Paul, som kan förmodligen redovisas ett av de största människa som någonsin levat, hade förvisso omvandlades till en troende på Jesus som Messias , talade om profeterna. Förutom Jesu offer är kristendomens evolvement och fortbestånd beror till stor del hans insats. med någon annan substans på vilken man kan basera sin uppståndelse konton utom dem som ges av evangeliet författarna sin eskatologi blir något rationaliseras på antagandet att Jesu kropp uppsteg till himlen Uppståndelsen sker i detta liv på jorden som anges av Jesus -. i andlig mening, medan i kroppen och denna uppfattning styrks genom profeterna Denna andliga uppståndelsen inte skulle ske om det inte hade varit. för offret av Jesus och denna uppståndelse är en del av individens liv och judiska arv som extenuates till alla barn av Abraham, ikonisk som den första människan att tro. Annars varför det skulle vara att försäkra den andra döden inte har någon ström och tro allt som människan kan skapa. inte är tron ​​föregångaren till viss kunskap om Gud? tro endast efterlyst förrän bevis kan fastställas genom ett högre medvetande-"credo ut intelligam". talade om Paul hur staten medvetande fanns i hans 'Times från Hebreerbrevet 11:1Nu tro är innehållet i det man hoppas, en visshet om det man inte sett, eller mer korrekt som Paulus såg det,Nu tro vara säker på vad vi hoppas på och vissa av vad vi inte ser. Men på grund av människans medvetande befintlig och formuleras i Time finner vi nu att uppståndelsen inte längre begränsad till tro, men nu blir ett bevis.
Hur kunde Jesus skulle korsfästas i Egypten? Egypten i denna mening har identifierats som en av de grader av andlig insikt talade om Graal boken och hela profeterna, speglar som andlig uppnående bibliska historien. Om man inte uppnår tro att Jesus levde och dog som en del av en gudomlig plan och var Frälsaren som kom för att hjälpa varje individ, då finns det ingen ytterligare andlig progression, därav den första döden. Om Jesus inte hade kommit, skulle de som somnade inte återuppväckte under sin livstid i köttet eftersom det är kärnan i hans ankomst, att livet (ett andligt vaknat själen) kan fortsätta efter döden av köttet, ty hade han inte kom, skulle de som dog i lagen eftersom hans ankomst, inte uppstå.
De som tror, ​​men faller bort, genomgå de så kallade oroliga tiders talat genom profeterna, som är en period efter den andliga Jerusalems fall och en sju år av andlig rening. Om de renas genom efterlevnad av lagen, genomföra de sedan motsvarande avkastningen från fångenskapen i Babylon. Detta kan bara bli klar med ett bra grepp om de bibliska profeterna som tillämplig andligt idag och en förståelse av den bibliska tiden som vi skall omfatta inom kort. På grund av fariseiska teologin tolka uppståndelsen som en förväntad fysisk kroppslig fufilment baseras på profetiska metaforisk språk kan vi förstå nödvändigheten av att skapa en uppståndelse scenario att gifta sig med missförstådda profetiska prognostications som Jesaja 26:19 Men din döda kommer att leva, deras kroppar skall uppstå. Du som bor i stoftet, vakna upp och ropa av glädje. Din dagg är som dagg på morgonen, jorden kommer att föda henne död. Och Hesekiel 37:5 "Detta är vad Herren Gud säger till dessa ben: Jag kommer att göra andetag in dig, och du kommer till liv. 6 Jag kommer att fästa senor till dig och göra kött komma över dig och täcka dig med huden, jag kommer att sätta andan i dig, och du kommer till liv. Då kommer du att veta att jag är Herren. "Men på dessa sidor koppling av profeterna om uppståndelsen är för lång ett företag att genomföra, men som när det gäller placeringen i tiden av presentationen av graven bör vi sträva efter att belysa denna lilla del av den gudomliga planen förstås av profeterna den avser den "höjden av medvetandet mänsklighetens".Teologiska frågor åt sidan, det scenario som nämns ovan att Jesus visades i anden till apostlarna och evangelium författare registreras observationer av en änglalik eller andliga form av Jesus är, men en förklaring. Mer troligt är att evangeliet författarna polemicised hans utseende för att öka trovärdigheten i hans uppståndelse försöka gifta ihop vad profeterna hade förutspått, med vad Jesus hade också berättat för sina lärjungar och deras nuvarande syn på vad som ska hända för att uppfylla dessa förväntningar. Detta skulle naturligtvis ha gjorts enklare om Jesu kropp hade försvunnit upp till himlen och syntes inte igen.
När Joseph bort Jesus kropp från Jerusalem, visste bara den närmaste av dem som reste med honom sanningen medan uppståndelsen kontot fyllde tomrummet. Denna rationalisering var i huvudsak förstås av de kompilatorer av "Q" källa och ursäkter evangeliet och detta därefter utvecklats vidare. Tack vare Melkin s benämningen "Abbadare" som en pseudonym för Jesus, har ingen misstänkte att liket av Jesus existerade i Storbritannien utom lysa från Tempelriddarna, som det verkar, lärda av graven: s vistelseort från Graal boken. Detta skulle naturligtvis innebära att Josef hade avlägsnat kroppen som vi har belägen och som Graal boken hävdar, att stanna kvar i en kista av olja som nu ligger på ön Avalon med Joseph.Det märkliga med evangelierna är deras förmåga att vara så saklig och att spela troget vissa händelser, men på andra tider ger helt förvrängda och motstridiga konton att rationalisera tomrummet efter en Messias och ingen kropp att vörda. Detta är också bevittnat på förhållandet mellan Magdalena och äktenskap problem tillsammans med den saknade mannen av Jungfru Maria. Det är inte föremål för denna utredning att orsaka brott till de troende, men jungfrufödsel av profeterna är en realitet och den jungfruliga födelsen av Jesus inte var. Därför har vi total förvirring om Joseph, Jesus pappa (vilket kan naturligtvis vara Josef från Arimataia), baserat på Jesaja 7:14 Därför Herren själv kommer att ge dig ett tecken: jungfrun skall bli havande och föda en son, och kommer kalla honom Immanuel. I huvudsak Messias måste vara produkten av en jungfru annat för den grundläggande förståelsen Jesus kunde inte vara Messias, om concieved naturligt. Men intressant nog hans geneaology spåras genom Joseph som är meningslöst utan ingång. Jungfrufödseln en son kan bara förstås i andliga termer och vad språk profeterna hänvisar till är födelsen av den ande man.The profeter ord kan undertood gälla andlig tillväxt samt att tala sanning relevant i Time .
Inte olikt Graal berättelser i många avseenden, (men mer som de historier om Arthur som kom från Glastonbury), evangelierna inte att dölja sanningen bakom polemicism och rationaliseringar. En sådan förvrängd och motsägelsefulla konto är begravningen av Jesus i Jerusalem där ingen av de Gospel författare eniga, men utveckla "Q". Är duken, ungefär som den "Wattled" kyrka, överskattas i motstridiga räkenskaperna för evangeliet författare. De två centrala fakta att Jesus begravdes av Joseph i en grav han ägde och med en vit duk, verkar för att indikera en berättelse byggd på små detaljer och sedan infogats för att matcha den upplevda eskatologi. Kan detta begravning informationen och det faktum att det var en högg ut grav i vilket ingen annan person hade lagts, kan blandas med rykten ekot att Jesus skulle begravdes i en grav högg ut. Var denna grav talat högg ut av Dumnonian gruvarbetare och ligger någon annanstans, men som fortfarande ägs av Josef? Är den verkliga historien som en del nära Jesus såg Jesus i höljet, hörde han skulle begravas i en högg ut grav som ägs av Josef och han sågs aldrig igen? Någon nära Jesus kommer att ha placerat blommor i Graal Ark och detta förmodligen var Maria från Magdala. Hon vill inte hans kropp undergoe ytterligare missbruk och kanske vara ansvarig delvis för ryktet börjar att Jesus var i Josefs grav. Det kan vara att denna information aldrig blev allmänt känd, eftersom alla som bevittnade Jesus i höljet och var nära honom gick till England. Om så är fallet då dessa små detaljer skulle säkerligen ge sammanställningen av "Q" och författarna Gospel, orsaka att sträcka, dekorera och levandegöra den enda information som antogs på dem, det vill säga i själva verket uppgifter om en vit duk och en högg ut gravkammare som tillhör Joseph. De olika olika konton, vakter utanför graven etc, kan bara ses som ett försök att förklara det oförklarliga med försök till konton ögonvittne som alla motsäger varandra, användas individuellt som fram varje Gospel författare för att styrka sin version av händelserna.Huruvida Jesus dök upp efter korsfästelsen eller inte, har ingen relevans för hans helighet som han talat om av profeterna och han uppfyllde själva syftet för vilket han hade kommit som han själv vittnar om. Detta var för att ge liv eller återuppliva dem israeliter som hade kommit ut ur Egypten (historiskt, men andligt symbolisk) och som hade blivit andligt döda genom sin ignorera eller förnekande av överensstämmelse med lagen. Om Jesus inte hade kommit hans röst och budskap inte skulle ha förändrat världen. Det finns absolut ingen tvekan om att Jesus är Messias, men det är onödig att ta hänsyn till händelser som för att passa vad profeterna förutspådde, utan snarare att förstå sammanhanget av profeterna förutsägelser.
Gravarna upptäckt kommer i själva verket omintetgöra fundamentalism av kroppsliga uppståndelse för kristna och justera de abrahamitiska religionerna först till en ny och sammanhållen förståelse av profeterna och senare på en global skala med införande av de andra tro religioner. Ytterst finns det bara en Gud och detta kommer att förstås av posten kvar genom profeterna, att förebådar av andlig höjd som Guds verk, särskilt när det posten upplevs som en grundläggande sanning och blir förstås ha framkommit som en gudomlig plan in i pre-kognitiva Time.I själva verket Jesu uppdrag var att föra samman alla israeliter (en allomfattande term) andligt "ur Egypten" som är equatable med en individuell första kunskap om Gud, lagen har inte varit så mycket ofullkomliga, men framför allt en föregångare, att föra mänskligheten till upplysning.
Detta berodde på någon brist i lagen, men ner till hårdheten of Man hjärta som en del av processen mot Gnosis. Jesus skulle vara den andliga frälsare av mänskligheten, och han skulle komma fram vid en bestämd tid. Man skulle kunna motsäga detta sätt att förstå och säga att lagen inte togs emot förrän efter komma ut ur Egypten. Men svaret ligger i förebådade som sker i biblisk tid och kommer att förstås när begreppet bibliska Time är allmänt accepterat. Detta förebådade, som vi så småningom ska se, är en del av pre-kognition i en gudomlig plan som har fastställts i tid så att man kan förstå Guds verk, vars mål är att "gradvis" upphöja mänskligheten till fullt medvetande. Detta är beviset som St Paul trodde att vi bara kunde veta genom tro, men två tusen år sedan människans nivå av medvetande var inte redo att acceptera eller faktiskt förstå sådana sanningar. Således religionsutövning har förevigat kunskapen om Gud tills människan blev berättigad till förhöjd medvetande att acceptera att hans andliga natur har nutured från en gudomlig Spark implanteras i Adam 6000 år sedan.
Hur kan människan når Gnosis eller självinsikt när det enda orienteringen han har är tid, men han har något begrepp om den förutom mätning. Jesus var att utmana världsbild av "okunskap" med de två grundläggande föreskrifter som inkapslade lagen och profeterna, behandla andra som du hoppas ska behandlas av dem och ha kunskap och kärlek till Gud. Fram till omkring 36 e.Kr., hade ingen en så kortfattat definierat punkten och partiet för mänskligheten.När Jerusalem levererades från den muhammedanska s initialt, återvände huvuddelen av korsfararna tillbaka till Europa. Under regeringstiden av Baldwin den andra patriarken av Jerusalem 1118, Hugues de Payens och ytterligare åtta riddare lovade att försvara Jerusalem som en kristen rike och för att skydda vägarna i Jerusalem tas av pilgrimer. Baldwin var tacksam för deras uttalade stöd och gav riddarna en plats i sitt palats i anslutning till Al-Aqsa moskén på Tempelberget. Från och med då de var kända som "pauvres Chevaliers du Temple" och fattiga de var i dessa dagar, att förlita sig på allmosor kärleksfullt delas ut av pilgrimer på väg till Jerusalem. I sin period av tillväxt och utveckling som en organiserad kropp, var Templar makt och berömmelse oupplösligt förbunden med kyrkan och europeiska imperialismen. Hugues de Payens reste till väst för att ställa sig med kyrkan och att få rekryter från söner landade aristokratin i Europa. Det Templar klänning i detta skede inte var jämn förrän efter rådets Troja i 1128, där de antog Röda Korset i Cisterciensorden St Benedict som bara råkade vara samma emblem som vid Evalak sköld. Med påvens välsignelse Templar ordning, var rekryter hittades från söner adeln i hela Europa sammanläggning stora delar av Europas välstånd i en organisation. I framtiden kommer dessa stora ekonomiska resurser skulle finansiera ett stort antal arkitektoniska projekt i Europa och det heliga landet.Det Templar Organisationen blev väktare hemlig kunskap, med direkta länkar till de stora katedralen byggare av ålder och innan dess drar kunskap från den monastiska traditionen, som hade byggt Abbeys sedan 500-talet. Så småningom Tempelriddarna kunskap som finns för en utlöpare som blev frimurarna, som omfattar kunskap från pyramiden byggare och byggare av Salomos tempel och arkitekterna i Ley systemet. Från 1600-talet och införlivades Templar symboler och ritualer som styrker sammanblandningen och konsolidering av olika organisationer som en del av York Rite. Tempelherreorden växte mycket snabbt i hela Europa inom sin 200 år förverkligas, bemyndigat av religiösa glöd med drömmar om unga adeln bedriver ridderliga försök, få känd för martial framgångar.Påven läggas till deras explosionsartade ökningen till växten genom att skydda dem i hela Europa och befria dem från alla skatter och behörighet både sekulära och biskops. Man undrar vad det var som de Tempars haft, som kvalificerat dem för en påvlig "Carte-Blanche", om det inte var en del av information som skulle krossa kyrkan och den grund på vilken den grundades.
Tempelriddarna var en kraft att räkna med och det röda korset de bar var en symbol för martyrskap och försäkrade någon ung riddare som kämpade för organisationen en plats i himlen, att skapa en kult av oräddhet på slagfältet.


No comments:

Post a Comment